Hoe belangrijk is het om jezelf als merk te zien? Om jezelf bewust te profileren en zo kansen te creëren, specifieke klanten aan te trekken of een promotie binnen te halen? Dit is niet alleen belangrijk voor jou, omdat je niet langer op de automatische piloot je leven aan je voorbij laat vliegen omdat je kijkt naar wat JIJ echt wil. Het is ook belangrijk voor al die dochters, nichtjes en buurmeisjes die een voorbeeld nodig hebben om hetzelfde te doen.
Waar we staan.
Bijna de helft van de vrouwen in Nederland (44 procent) is financieel afhankelijk van een partner of de overheid. (Bron: WomenInc.) Vrouwen zijn ook ontzettend goed in (onbetaalde) zorgtaken. Zo is het, zodra een vrouw zwanger wordt, vaak zij die minder gaat werken. En het zijn ook meestal de vrouwen die mantelzorg oppakken. Van kleins af aan leren we (meer dan jongens) hoe we zorgzaam moeten zijn omdat we een popje in onze handen krijgen, met een flesje en luiertje. Zorgen (voor wie dan ook) is een prachtige taak natuurlijk, maar het risico bestaat dat je jezelf tekort doet. Precies daarom is het zo belangrijk om als vrouw naar jezelf te blijven kijken. Om naar meer balans te streven als hier behoefte aan is.
Verandering begint bij jezelf
Het is heel makkelijk om te klagen. Of om maar gewoon ‘niks’ te doen omdat het probleem te groot lijkt. Omdat jij niet ‘alles’ in je eentje op kan lossen. Precies daarom mag je kiezen. Jij kiest een probleem dat er voor jou toe doet en jij bepaalt welke oplossingen jij te bieden hebt. Iedereen heeft een eigen verhaal waarmee anderen zich kunnen gaan verbinden. En precies daarom is het zo interessant om voor jezelf na te gaan wat jij graag anders zou zien.
Precies daar zit namelijk de magie: jij kan iets bijdragen aan deze mooie wereld terwijl je daar zelf ook beter van wordt.
Personal Branding
Wie niet sterk is moet slim zijn. Misschien heb je niet zo’n harde stem (net als ik...) waardoor jouw scherpe opmerking (letterlijk) niet wordt gehoord in een meeting. Misschien ben je te bescheiden of twijfel je of je wel geschikt bent om een podium te krijgen. Personal Branding kan dan helpen om zichtbaar te worden voor de mensen die er voor jou toe doen. Door je verhaal helder te krijgen weet je precies wat anderen er aan hebben om met jou te verbinden. Door je merk persoonlijker te maken geef je de ander dan de kans om aan te haken. Je communiceert dan van mens-tot-mens met een boodschap die echt raakt.
Op Internationale Vrouwendag is heel sterk voelbaar dat vrouwen aanhaken op een gemeenschappelijk verhaal: de gelijkheid tussen mannen en vrouwen. En waar het thema van de dag elk jaar wisselt, blijft het woord ‘waardering’ voor mij als rode draad verweven met 8 maart. De feiten liegen er niet om, Internationale Vrouwendag is nog steeds nodig om diverse redenen. Jij bepaalt wat voor jou belangrijk is. Als je de kern van jouw verhaal weet te grijpen en dit authentiek weet over te brengen naar de mensen die er voor jou toe doen, dan zet je verandering in gang. Voor anderen, maar zeker ook voor jezelf.
Wat je ziet ben je zelf. Maar wat zie je?
Ik ben Eva en met het ‘watjezietbenjezelf’ Coachingspakket help ik je om inzicht te krijgen in jouw unieke eigenschappen, meerwaarde en kracht. Jouw verhaal.
Investeer in een ijzersterke positionering, zodat je daar steeds op terug kunt vallen, wanneer je aan jouw zichtbaarheid werkt.
Een professionele fotosessie van Eva Jansen fotografie is inbegrepen, dus je hebt direct een compleet pakket te pakken om je merk persoonlijker te maken en - op jouw voorwaarden - gezien te worden.
Comments